30-10-12 krokodillen jacht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fam Looijengoed en Fam. Pasman - WaarBenJij.nu 30-10-12 krokodillen jacht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fam Looijengoed en Fam. Pasman - WaarBenJij.nu

30-10-12 krokodillen jacht

Door: De Jagers

Blijf op de hoogte en volg Fam Looijengoed en Fam. Pasman

30 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Vanmorgen niet te vroeg opgestaan.
Wij hoefden pas om half 1 bij Bruche Belcher daintree river cruises te zijn.
We hadden niets meer in de camper voor ontbijt, dus besloten dat wij in Port Douglas gingen ontbijten in hetzelfde tentje waar wij zaterdag ook met Greg ontbeten hadden, was daar mooi en heel goed!
Dus om 9.30 weg gereden met de camper, onze laatste trip met de camper, morgen moeten wij hem weer inleveren.
Om half elf kwamen we in Port Douglas aan, we vonden het in èèn keer.
Lekker ontbeten met een glas heerlijke verse jus er bij !
Om half twaalf weer vertrokken naar de daintree.
Dit was een prima timing, want om tien voor half èèn kwamen wij daar aan.
Daar werden wij ontvangen door mevrouw Belcher,heel aardig, zij had daar ook een winkeltje met souveniers er bij, zij hield contact met haar man via een mobilefoon, we moesten 5 min wachten, toen werden we door haar naar beneden gebracht.
Daar lag de boot in de rivier de daintree.
Daar ontmoetten wij Bruche Belcher die zich voorstelde als Bruche.
Hij zag er ook echt uit als een man die je vol enthausiasme mee neemt in zijn wereld!
Hij vertelde dat hij op veel plaatsen in de wereld geweest was, maar dat dit stekje wel het liefste was waar hij vertoefde.
Hij had goed gezorgd, op de boot was genoeg te eten en een grote koelkist met koud drinken, bier, wijn, frisdrank wat we maar wilden.
Ook een grote schaal met soorten kaas, nootjes fruit en van alles en nog wat!
We hadden ook een tocht van 3 uur afgesproken en zaten alleen met Bruche op de boot.
Die begon al snel heel veel te vertellen over allerlij dingen, dieren de rivier en nog veel meer.
Hij vertelde dat de rivier bij de oceaan het land in komt en daardoor de eerste 30 km zout water bevat en daarna langzaam over gaat in zoet water.
Hij gaat met ons richting zee, dus op zoek naar zoutwater krokodillen.
Er lagen 5 verrekijkers aan boord, voor een ieder èèn.
De uitzichten zoals jullie kunnen zien waren vanaf de boot al gelijk geweldig.
Er hing een klein soort wespen nestje in de boot.
Bruche vertelde dat deze wespen een dicht nest bouwen, er zit dan een klein rond gaatje in, hierdoor brengen ze verdoofde kleine spinnen naar binnen, leggen hun eitjes er in en plakken dan het nest dicht.
Als dan de eitjes uitkomen vreten de jonge wespen die levende spinnen op.
Ook zagen wij al snel een mooi blauw vogeltje, zij noemden dat een king fischer, bij ons heet dat een ijsvogel.
In dit stukje rivier zag hij ook de eerste jonge krokodil van 8 maanden..
Hij vertelde dat een krokodil 70 eieren legt en dat er van de drie nesten van 70 maar 1 krokodil in leven blijft.
Weer mooie uitzichten over de rivier, hier kwamen we bij de ferrie waar wij zaterdag met Greg de daintree over gestoken waren om het binnenland in te gaan.
Daar kwamen wij ook de eerste grotere krokodil tegen zo`n twee en halve meter lang en zo`n 15 jaar oud.
Ook hingen er kleine vogelnestjes aan de bomen boven het water, deze zweven heen en weer, we zagen er een heel klein vogeltje in en uit gaan.
Weer zagen wij een vrij grote krokodil, Bruche gaat dan tot op een paar meter naar het beest toe tot hij wegduikt.
Een grote witte soort reiger stond aan de kant te vissen en vloog een stukje verder als wij in de buurt kwamen.
Daarna kwamen we bij een eiland waar duizende grote vleermuizen in de bomen hingen, sommige met een jonge er onder.
Dit zijn gote vleermuizen die kunnen zien en in de nacht op zoek gaan naar voedsel, deze eten fruit!
Op de terugweg zagen we een grote krokodil die op een zandbank lag te zonnen en rustig bleef liggen toen wij voorbij kwamen.
We kwamen nog meer krokodillen tegen die aan de kant in het water lagen en een jonge die op een tak lag met zijn bek los, dit doen ze om warmte af te voeren.
Ook veel mooie bloemen die in bloei stonden, ( zie foto`s ).
We kwamen ook nog bananen bomen tegen met groene en rijpe bananen, we konden er helaas net niet bij om ze te proberen.
Er groeien een bepaald soort bomen langs de kant met rare wortels.
Bruche vertelde dat deze bomen het zoute water opzuigen, het zout weer afstoten wat er dan door de regen weer afspoeld.
Zoals jullie zien prachtige plaatjes van deze superdag.
Bruche keek niet op een half uurtje, hij ging nog met ons naar een plaats op de rivier waar normaal een krokodil zit van een meter of 4, deze was helaas niet thuis maar wel een jonge, die zagen wij nog wel!
Toen weer aan land en om een uur of 4 weer aan de terugreis begonnen over de prachtige slingerweg langs de zee.
We hadden genoeg gegeten, en drank was er ook niet meer, dus met een spa aan het verslag begonnen, en dit is het resultaat.
Morgen vroeg op, de camper moet om 08.00 terug en wij vliegen om 11.30 naar Alice springs voor het vervolg van onze reis!
De kroc jagers

• 30 Oktober 2012 - 14:28

Mark En Sebine:

Wat een leuk verhaal weer!! Super leuk om elke dag te lezen.
    Zo te zien genieten jullie volop!! Blijf dat nog maar even volhouden, want voor je het weet.....

Veel liefs Mark en Sebine

• 30 Oktober 2012 - 22:13

Greg Torsius:

Ja, mooie foto's van de krokodillen die je zag, maar waar is de foto van de krokodil die je gevangen?

• 01 November 2012 - 10:19

Yvonneen Rene:

Wij hebben alle verslagen gelezen en de werkelijk prachtige foto's bekeken. Wat hebben jullie deze vakantie goed voorbereid ! Wat is de natuur daar toch super mooi! Ben net thuis van de operatie, dus leuk om dit verslag te lezen. Tot heel snel,

Yvonneen Rene

• 02 November 2012 - 20:01

De Achterburen:

Hoi hoi allemaal,
    wat een mooie foto"s weer, en wat leuk die verslagen, weten we wat jullie allemaal aan
    het doen zijn en wat jullie allemaal zien, echt super, zo reizen we toch ook een beetje mee.

Liefs ons

Verslag uit: Australië, Cairns

Campertocht door Australie

15 oktober vertrekken we om 14.00 uur van amsterdam naar brisbane. Aankomst brisbane op 16 oktober, waar we 2 nachten blijven om even bij te komen van de vliegreis van 24 uur. We verblijven in Novotel Brisbane in het centrum van Brisbane. Na de eerste 2 nachten gaan we de camper ophalen om vervolgens de komende 2 weken oostelijk australie te ontdekken. Tijdens deze reis zijn we helemaal vrij om te doen wat we leuk vinden, Als we maar optijd in Crains zijn. Woensdag 31 oktober leveren we de camper in Cairns weer in ( 1700 km vanaf Brisbane ). Dan vliegen we naar Alice Springs om daar aan de Red Centre Higlithts tour te beginnen

Dag 1Alice Springs – Ayers Rock

Vroeg in de ochtend vertrek naar Ayers Rock. Onderweg maken we een stop bij een Camel Farm. We kunnen hier een ritje op een kameel maken. In de middag bezoeken we het Cultural Centre en het Maruku Arts & Craft Centre. Aansluitend wandelen we bij Uluru naar de Mutitjulu waterhole. Hier gaan we diverse aboriginal rotstekeningen aanschouwen die verhalen uit de ‘Dreamtime’ weergeven. In de middag leidt de Mala Walk ons naar de Kantju Gorge bij Uluru en daar zien we onder het genot van een drankje de schitterende kleurveranderingen van de rots, van oranje naar dieppaars.

Dag 2Ayers Rock – Alice Springs

Een vroeg begin van de dag om de zonsopgang te aanschouwen. We rijden naar Kata Tjuta National Park, waar The Olgas, een verzameling van 36 kleinere monolieten, zijn gelegen. We maken een wandeling door de indrukwekkende Walpa Gorge. In de middag rijdt u terug naar Alice Springs.

Dag 3Kings Canyon – Alice Springs
Bij Kings Canyon kunnen we een avontuurlijke wandeling langs de rand van de canyon maken. Willen we een meer ontspannen wandeling dan lopen we over de bodem van de canyon. In de middag rijden we terug naar Alice Springs.

Zondag 4 november vliegen we naar Sydney om daar nog 3 dagen te verblijven, zodat we deze mooie stad kunnen bezichtigen. Hier verblijven we in The Grace Hotel Sydney. Woensdag 7 november vliegen weer uitgerust naar huis. EINDE