Afsluiting vakantie in cydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fam Looijengoed en Fam. Pasman - WaarBenJij.nu Afsluiting vakantie in cydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fam Looijengoed en Fam. Pasman - WaarBenJij.nu

Afsluiting vakantie in cydney

Blijf op de hoogte en volg Fam Looijengoed en Fam. Pasman

06 November 2012 | Australië, Sydney

Lekker een paar dagen relaxen in Sydney voor we aan de terugreis beginnen.
Aangekomen in een mooi hotel, het Grace midden in Sydney.
Na een aantal dagen in de outback verstoken te zijn geweest van internet en dat soort zaken hebben Geurt en Harrie dat als een speer geregeld bij aankomst zoals jullie zien.
Wat een opluchting, HET WERKT !!!!!!!
S àvonds lekker wat gegeten en een goede nacht geslapen.
De volgende morgen lekker op sjouw door Sydney, een heel drukke maar prachtige en gezellige stad met volgens zeggen zo`n 2,5 miljoen inwoners.
Volgens mij een keer of 3 zoveel dan amsterdam.
lekker bij darling harbour aan het water gezeten en met de taxiboot onder de harbour bridge doorgevaren.
Een schitterende oude brug waar je een bridge walk kan maken boven over de boog van de brug, je ziet daar op de foto`s ook mensen staan.
De dames op zoek naar een lekker drankje, dat moest een coctail worden.
Deze besteld, maar was helaas niet te pruimen, de rand van het glas zat vol met zout!
De man die de prullebakken moest legen werd bijna opgevreten door de meeuwen, die kwamen er met tientallen op af.
Prachtige uitzichten vanuit de havens, en heel hoge gebouwen, toen Geurt er een foto van maakte viel hij bijna achterover zo hoog was het gebouw.
In èèn van de havens was ook het maritiem museum, daar lag een oorlogs fregat en een onderzeeer.
Ook lag er nog een prachtig oud soort voc schip.
In de taxiboot zat Bep achter een vrouw, zij doet even haar haar omhoog, zoek de verschillen!!
Zoals je op de foto ziet was tot onze verbazing de rabobank er eerder dan wij!
Echt genieten van de prachtige uitzichten.
In de monorail kun je lekker door de stad toeren.
Overal zagen wij mensen in nette kleren met hoedjes en strikken in hun haar.
In de monorail gevraagd war er te doen was, en een foto gemaakt.
Vandaag was de dag van de Melbourne cub, een heel belangrijke paarden race was.
Prins Charles was daar ook.
Dit is de dag hoorden wij dat de bookmakers het gewonnen geld uitkeren.
Het ziet er ongeveer uit zoals bij ons koninginnendag.
Aan het einde van de dag zijn er heeel veel mensen dronken, maar wij niet !!
WIJ ZIJN VERSTANDIG!!!!!!!!!!!
Ook mooie foto`s gemaakt van het wel heel bijzondere opera gebouw, een lust voor het oog!
Geurt werd helemaal zenuwachtig, want de branweer rukt hier nogal eens uit ( zie foto ) met een enorme snelheid door de drukke stad.
Geurt had er wel € 100,- voor over een rondje mee te rijden, maar helaas.
Er lagen ook prachtige oude radar boten ( rad aandrijving ) in de haven.
Wij vonden een super tentje voor het avond eten, er hing daar een bord dat zij bekend waren om hun spare ribs, dit was niet te veel gezegd ze waren echt super, en volgen Bep de maiskolven ook.
Tot onze verbazing was er niet alleen de rabo maar ook Geurt zijn bank de ING aanwezig in Sydney.
Wij kwamen ook bij een enorme toren in de stad, een soort euromast.
Daar kon je boven eten, maar we moesten een half uur wachten er was nog geen plaats, Geurt en Harrie vonden er een gemakkelijke stoel dus de tijd vloog.
Toen mochten we met een lift naar boven, wouwwwwww wat een enorme snelheid en dan 300 meter omhoog.
Daar kregen we een tafel bij het raam, het hele ding draait rond waardoor je een mooie 360 graden vieuw over de stad hebt.
Vandaag in een gebouw het QVB geweest, daar zijn meer winkels dan in putten en ermelo bij elkaar volgens mij, 5 verdiepingen hoog, ik denk wel 1000 winkels of meer.
Harrie liep al een halve dag door de stad met een enorm zere poot ( de goeie ) tot hij er achter kwam dat er nog een sok voorin zijn schoen zat, wat een opluchting dat die er uit was!
Zo nu gaan we nog een lekker nachtje slapen, morgen om 16.30 de tijd hier zullen we opstijgen riching Hong Kong.

• 06 November 2012 - 12:34

Greg Torsius:

You've had a really great time in Australia, so make sure you come back again :-) Safe journey back to Holland.

• 06 November 2012 - 12:34

Rene:

Een hele goeie vlucht toegewenst ! Tot in Loon op Zand

• 06 November 2012 - 12:52

John:

Haha ik zie op foto 18 dat jullie, jullie andere stiefbroer gevonden hebben :) super mooie foto's weer.. Hele goed reis, kan nie wachten op alle verhalen!! Tot donderdag..

• 06 November 2012 - 17:36

Hennie Grevengoed:

een hele goeie reis terug en we hopen jullie weer snel te zien en dan met heel veel verhalen.
    groetjes Ab en Hennie

• 06 November 2012 - 17:36

Hennie Grevengoed:

groetjes Ab en Hennie

• 06 November 2012 - 20:49

Jullie Achterburen:

een hele fijne vlucht terug, ben ook nieuwsgierig naar jullie verhalen.
    ennnnnnnnnn heb jullie gemist, tot snel

groetjes van ons allen xxx

Verslag uit: Australië, Sydney

Campertocht door Australie

15 oktober vertrekken we om 14.00 uur van amsterdam naar brisbane. Aankomst brisbane op 16 oktober, waar we 2 nachten blijven om even bij te komen van de vliegreis van 24 uur. We verblijven in Novotel Brisbane in het centrum van Brisbane. Na de eerste 2 nachten gaan we de camper ophalen om vervolgens de komende 2 weken oostelijk australie te ontdekken. Tijdens deze reis zijn we helemaal vrij om te doen wat we leuk vinden, Als we maar optijd in Crains zijn. Woensdag 31 oktober leveren we de camper in Cairns weer in ( 1700 km vanaf Brisbane ). Dan vliegen we naar Alice Springs om daar aan de Red Centre Higlithts tour te beginnen

Dag 1Alice Springs – Ayers Rock

Vroeg in de ochtend vertrek naar Ayers Rock. Onderweg maken we een stop bij een Camel Farm. We kunnen hier een ritje op een kameel maken. In de middag bezoeken we het Cultural Centre en het Maruku Arts & Craft Centre. Aansluitend wandelen we bij Uluru naar de Mutitjulu waterhole. Hier gaan we diverse aboriginal rotstekeningen aanschouwen die verhalen uit de ‘Dreamtime’ weergeven. In de middag leidt de Mala Walk ons naar de Kantju Gorge bij Uluru en daar zien we onder het genot van een drankje de schitterende kleurveranderingen van de rots, van oranje naar dieppaars.

Dag 2Ayers Rock – Alice Springs

Een vroeg begin van de dag om de zonsopgang te aanschouwen. We rijden naar Kata Tjuta National Park, waar The Olgas, een verzameling van 36 kleinere monolieten, zijn gelegen. We maken een wandeling door de indrukwekkende Walpa Gorge. In de middag rijdt u terug naar Alice Springs.

Dag 3Kings Canyon – Alice Springs
Bij Kings Canyon kunnen we een avontuurlijke wandeling langs de rand van de canyon maken. Willen we een meer ontspannen wandeling dan lopen we over de bodem van de canyon. In de middag rijden we terug naar Alice Springs.

Zondag 4 november vliegen we naar Sydney om daar nog 3 dagen te verblijven, zodat we deze mooie stad kunnen bezichtigen. Hier verblijven we in The Grace Hotel Sydney. Woensdag 7 november vliegen weer uitgerust naar huis. EINDE