De terug reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fam Looijengoed en Fam. Pasman - WaarBenJij.nu De terug reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fam Looijengoed en Fam. Pasman - WaarBenJij.nu

De terug reis

Door: Harrie / foto's geurt

Blijf op de hoogte en volg Fam Looijengoed en Fam. Pasman

07 November 2012 | Australië, Sydney

Zo dan nu de terug reis.
Na alle opgedane indrukken is het zo ver.
Ons laatste ontbijt in het hotel in Sydney.
Nog even de stad in geweest, koffie gedronken.
Daarna terug naar het hotel om de koffers te halen en met de taxi naar the airport te vertrekken.
Nog een ritje door het prachtige Sydney op weg naar het vliegveld.
Inchecken voor de lange reis terug.
Prima zitplaatsen in de Airbus 300.
Eerst naar hong Kong waar we deze keer maar 2 uur hoeven te wachten.
Dan weer in het toestel voor het laatste deel naar Amsterdam.
De reis verliep rustig en voorspoedig, de meesten van ons sliepen nog wel een aantal kilometers weg.
Rond een uur of half zeven landen wij op Schiphol.
Na de normale beslommeringen met bagage wachtte ons een grote verrassing.
Bep en Geurt werden opgewacht door Wendie en Martijn met de kinderen en John met Brian.
Harrie en Ineke werden verrast dat Mark en Sebine ze op stonden te wachten.
Ze hielden een prachtig spandoek voor de ramen door John geprint met natuurlijk een grote krokodil er op ( en nog veel meer, zie foto).
Daarna bakje koffie gedronken en met het busje terug naar putten.
Onderweg konden we natuurlijk al een deel van onze verhalen kwijt over deze super reis die wij niet zullen vergeten.

Verslag uit: Australië, Sydney

Campertocht door Australie

15 oktober vertrekken we om 14.00 uur van amsterdam naar brisbane. Aankomst brisbane op 16 oktober, waar we 2 nachten blijven om even bij te komen van de vliegreis van 24 uur. We verblijven in Novotel Brisbane in het centrum van Brisbane. Na de eerste 2 nachten gaan we de camper ophalen om vervolgens de komende 2 weken oostelijk australie te ontdekken. Tijdens deze reis zijn we helemaal vrij om te doen wat we leuk vinden, Als we maar optijd in Crains zijn. Woensdag 31 oktober leveren we de camper in Cairns weer in ( 1700 km vanaf Brisbane ). Dan vliegen we naar Alice Springs om daar aan de Red Centre Higlithts tour te beginnen

Dag 1Alice Springs – Ayers Rock

Vroeg in de ochtend vertrek naar Ayers Rock. Onderweg maken we een stop bij een Camel Farm. We kunnen hier een ritje op een kameel maken. In de middag bezoeken we het Cultural Centre en het Maruku Arts & Craft Centre. Aansluitend wandelen we bij Uluru naar de Mutitjulu waterhole. Hier gaan we diverse aboriginal rotstekeningen aanschouwen die verhalen uit de ‘Dreamtime’ weergeven. In de middag leidt de Mala Walk ons naar de Kantju Gorge bij Uluru en daar zien we onder het genot van een drankje de schitterende kleurveranderingen van de rots, van oranje naar dieppaars.

Dag 2Ayers Rock – Alice Springs

Een vroeg begin van de dag om de zonsopgang te aanschouwen. We rijden naar Kata Tjuta National Park, waar The Olgas, een verzameling van 36 kleinere monolieten, zijn gelegen. We maken een wandeling door de indrukwekkende Walpa Gorge. In de middag rijdt u terug naar Alice Springs.

Dag 3Kings Canyon – Alice Springs
Bij Kings Canyon kunnen we een avontuurlijke wandeling langs de rand van de canyon maken. Willen we een meer ontspannen wandeling dan lopen we over de bodem van de canyon. In de middag rijden we terug naar Alice Springs.

Zondag 4 november vliegen we naar Sydney om daar nog 3 dagen te verblijven, zodat we deze mooie stad kunnen bezichtigen. Hier verblijven we in The Grace Hotel Sydney. Woensdag 7 november vliegen weer uitgerust naar huis. EINDE