29-10-12 Rustdag - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fam Looijengoed en Fam. Pasman - WaarBenJij.nu 29-10-12 Rustdag - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fam Looijengoed en Fam. Pasman - WaarBenJij.nu

29-10-12 Rustdag

Door: De zonaanbidders

Blijf op de hoogte en volg Fam Looijengoed en Fam. Pasman

29 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Zo!,
Lekker rust dagje.
Eerst uitgeslapen, lekker ontbeten voor de camper waarna de vrouwen in hun boek doken.
Geurt en Harrie hadden geen rust en zijn op walk about gegaan.
Dit is aboriginal taal voor nieuwe plekken ontdekken.
We zijn richting de busch gegaan en kwamen bij een mooi riviertje met glashelder water.
Er zat ook nog wat vis in, er lagen ook drie dode vissen in, wel bijna een meter lang, wij denken dat het barumundi`s waren.
Veel geroep van de mooiste vogels, we hebben er ook nog een paar gespot.
Er zaten ook kakatoe`s bovenin de bomen.
Ook veel soorten aparte vruchten en noten die uit de bomen vallen vonden we op de grond, we wisten niet of ze eetbaar waren dus hebben we niet geprobeerd.
Op de terugweg naar de camping kwamen we langs een huis aan de achterkant van de camping, een soort dalles range, zag er erg mooi uit!
Toen nog even lekker met zijn vieren bij de camper zitten genieten.
Tot er een paar op het idee kwamen om even te gaan zwemmen in het bad op de camping.
Alleen Geurt waagde zich helemaal in het water, maar bepaalde delen moesten eerst op het koude water worden voorbereid.
Uiteindelijk zat hij toch helemaal in het water, en wij hebben lekker aan de kant in de zon gezeten.
Daarna lekker bij de camper wat gedronken, ons opgeknapt wachtend op de komst van Greg om 17.30.
Die kwam ons halen voor een barbeque bij hem thuis.
Daar eerst wat gedronken in zijn bijna nieuwe prachtige huis, wat heeft hij de boel mooi voor elkaar!
Greg heeft salade, groente en sla gemaakt, we mochten niet helpen want wij hadden vakantie.
Daarna heeft hij heerlijk vlees gebakken en heerlijke worst met honing.
Wat hebben wij super lekker gegeten, we kregen niet alles op, zelfs Geurt niet!!
Nog lekker zitten kletsen met Greg over de familie van hem en Geurt.
Greg beloofd wanneer hij naar nederland komt wij hem mooie dingen laten zien en met hem gaan doen, we kijken er al naar uit.
Toen heeft Greg ons naar huis gebracht en was het weer tijd voor het verslag, en een tukkie doen.
Voor morgen hebben we weer iets moois in het vooruitzicht.
Harrie heeft contact gehad met een man Bruce Belcher, die heeft een bedrijfje en gaat met mensen de daintree rivier op om krokodillen te spotten, maar ook vogels, slangen, spinnen en boomkikkers.
Ik heb hem gevraagd om niet met een hele kluit in een boot te zitten en niets te zien, zo`n toeristen industrie.
Dus met hem af kunnen spreken dat wij om 12.30 daar moeten zijn, dan is het laag water en heb je de meeste kans krokodillen te zien.
Hij gaat proberen ons van alles te laten zien, dus we hebben goed hoop.
De Dundee`s

• 29 Oktober 2012 - 20:12

Hennie Grevengoed:

hallo vakantiegangers,

voor jullie vandaag een rustdag, voor ons niet hoor!!!!!
    geniet van al het moois wat jullie meemaken, en denk af en toe aan ons.
    hartelijke groetjes van de GW meisjes:
    Ellen - Marian- Kelly-

• 29 Oktober 2012 - 20:15

Hennie Grevengoed:

mijn berichtje ging sneller dan de bedoeling was dus hier komt de rest:
    Annemarie- Marlinda- Arine- Elonaen Hennie

• 29 Oktober 2012 - 20:20

Rene Boogers:

Gatvergeme......wat leuk geschreven. Fijn dat jullie zo genieten .. Zat aan de kop gehad. Veel meer doen ! Wij gaan jullie volgen zo dat we een beetje met jullie op vakantie zijn ! GENIET ze ! Yvonne en Rene

• 29 Oktober 2012 - 20:22

Rene:

Als ik jullie foto's krijg, maak ik er iets moois van met effecten en muziek ! Groeten aan jullie vrienden !

Verslag uit: Australië, Cairns

Campertocht door Australie

15 oktober vertrekken we om 14.00 uur van amsterdam naar brisbane. Aankomst brisbane op 16 oktober, waar we 2 nachten blijven om even bij te komen van de vliegreis van 24 uur. We verblijven in Novotel Brisbane in het centrum van Brisbane. Na de eerste 2 nachten gaan we de camper ophalen om vervolgens de komende 2 weken oostelijk australie te ontdekken. Tijdens deze reis zijn we helemaal vrij om te doen wat we leuk vinden, Als we maar optijd in Crains zijn. Woensdag 31 oktober leveren we de camper in Cairns weer in ( 1700 km vanaf Brisbane ). Dan vliegen we naar Alice Springs om daar aan de Red Centre Higlithts tour te beginnen

Dag 1Alice Springs – Ayers Rock

Vroeg in de ochtend vertrek naar Ayers Rock. Onderweg maken we een stop bij een Camel Farm. We kunnen hier een ritje op een kameel maken. In de middag bezoeken we het Cultural Centre en het Maruku Arts & Craft Centre. Aansluitend wandelen we bij Uluru naar de Mutitjulu waterhole. Hier gaan we diverse aboriginal rotstekeningen aanschouwen die verhalen uit de ‘Dreamtime’ weergeven. In de middag leidt de Mala Walk ons naar de Kantju Gorge bij Uluru en daar zien we onder het genot van een drankje de schitterende kleurveranderingen van de rots, van oranje naar dieppaars.

Dag 2Ayers Rock – Alice Springs

Een vroeg begin van de dag om de zonsopgang te aanschouwen. We rijden naar Kata Tjuta National Park, waar The Olgas, een verzameling van 36 kleinere monolieten, zijn gelegen. We maken een wandeling door de indrukwekkende Walpa Gorge. In de middag rijdt u terug naar Alice Springs.

Dag 3Kings Canyon – Alice Springs
Bij Kings Canyon kunnen we een avontuurlijke wandeling langs de rand van de canyon maken. Willen we een meer ontspannen wandeling dan lopen we over de bodem van de canyon. In de middag rijden we terug naar Alice Springs.

Zondag 4 november vliegen we naar Sydney om daar nog 3 dagen te verblijven, zodat we deze mooie stad kunnen bezichtigen. Hier verblijven we in The Grace Hotel Sydney. Woensdag 7 november vliegen weer uitgerust naar huis. EINDE